02 março 2013

Carta entregue há 125 anos

One letter, two meetings and 12 teams - the birth of league football


On Saturday afternoon, Manchester United will attempt to take another step towards their 20th top-flight title with victory over Norwich.
At the same time, the struggling trio of AFC Wimbledon, Accrington Stanley and Plymouth Argyle will all hope to improve their prospects of staying in League Two.
Over in Spain, one of football's most famous rivalries will play out another episode as Barcelona travel to Real Madrid for a La Liga fixture.
There will be drama and excitement, disappointment and triumph in league games all over the world - and their roots can be traced back to a letter written by William McGregor, then the secretary of Aston Villa, exactly 125 years earlier, on 2 March, 1888.


A BBC conta a história.
Por mim, vou cumprir o meu dever de ver  o Madrid-Barça apesar de previsivelmente Mourinho meter a sua equipa mais ou menos titular a defender com todos embora sem Ronaldo e di Maria para o contra-ataque - para não misturar a minha indignação real com a de uns farsantes que julgam falar, cantar e berrar em meu nome. Este é um dia em que vermelho fica fora das minhas preocupações, detesto manipulação e sectarismo anarco-comunista que a História já julgou devidamente. Para rematar o dia, espero uma boa vitória do Porto em Alvalade. Desconfio é que VP prepara-se para não colocar em campo nenhum dos ex-leões, depois de mais uma lesão de última hora logo a Moutinho e o desabrido esclarecimento do departamento clínico leonino sobre Izmaylov. Liedson é claro que não conta...